Art.577-6 § 3, 1e lid

3 antwoorden [Laatste bericht]
SCORPIOEN

Op de dagorde van de volgende AV staat " Verslag van de Commissaris van de Rekeningen ", maar dat verslag is niet ter inzage om te kunnen worden geraadpleegd. Wel leest hij het voor op de AV, en de tekst zelf krijgen we pas binnen de dertig dagen na datum van de AV.
Wel zijn ondertussen op de AV de " rekeningen goedgekeurd ".

De rekeningen zijn evenwel niet juist ( betreft dubbele boekhouding), de commissaris van de rekening( extern boekhouder)keurt ze toch goed, en de AV zelfs met een overweldige meerderheid.

Voor de vrederechter zijn de rekeningen wel juist, gezien ze door de AV werden goedgekeurd. Geen woord over het feit dat het verslag  niet ter inzage was,alvorens tot de goedkeuring van de rekeningen werd overgegaan.

Wat eigenlijk mijn vraag is.

mvg

Astrid Clabots
commissaris van de rekeningen

Geachte

Ik vrees dat in sommige gevallen deze taak als bandwerk wordt behandeld ... 
Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar u zou toch minimaal mogen bedingen dat iedereen een voorafgaand meegedeeld verslag krijgt of een geschreven versie ten laatse op de AV zelf...
Ik kan me voorstellen dat deze commissaris goed betaald wordt  ?

Astrid CLABOTS
CLABOTS 

rudy1906vds
privatief of niet
Hallo, in  2014 werd de conciergerie van ons gebouw verkocht aan een mede-eigenaar tevens lid van de RvM. Nu is er sprake van de daken, (hoogbouw en laagbouw) te isoleren.
Men spreekt ook van het "gelijkvloerse dak", dit blijkt het dak te zijn van de erker (uitbouw) van de oude conciergerie. Volgens de syndicus moeten de kosten hiervan gedragen worden door de gemeenschap. Is dit juist of kan men dit beschouwen als een privatieve kost ? Het is niet de eerste keer dat dde syndicus en de RvM ons voor een  voldongen feit stellen. Dank voor een antwoord.
rudy
John Doe
Posts kapen
Het is me opgevallen dat sommige mensen graag topics kapen om hun zaak aan te brengen die dan totaal niets met het oorspronkelijk gestarte topic te maken heeft, dit liever dan zelf een nieuwe post aan te maken.

Ook al opgemerkt op een topic dat ikzelf startte.

En feitelijk met deze opmerking, maak ik mezelf ook schuldig hieraan, mea culpa, mea maxima culpa...

Wie is hier feitelijk moderator?....